Smite

Smite to produkcja koncentrująca się na sieciowych potyczkach pomiędzy graczami. Całość oparta jest na schemacie znanym z moda Defense of the Ancients do gry Warcraft III z trzema kluczowymi różnicami. Walki ukazane są z perspektywy trzeciej osoby, sterowanie pochodzi z typowych gier akcji/TPP, a rozgrywka jest bardziej zręcznościowa, bo oparta na tzw. „skillshotach”. W dużym skrócie oznacza to, że każdy atak czy zaklęcie musimy starannie wymierzyć, jeżeli nie chcemy spudłować. Gra została stworzona przez zespół Hi-Rez Studios, który ma na koncie tytuły takie jak Global Agenda czy Tribes: Ascend.

Gracze wcielają się w bóstwa pochodzące z różnych mitologii. Każdy z dostępnych bohaterów ma własną charakterystykę i dysponuje unikalnymi mocami. Naszym zadaniem jest dotarcie do bazy wroga i zabicie znajdującego się tam potężnego minotaura. W realizacji celu pomagają nam sterowane przez komputer jednostki sojusznicze, poruszające się po wyznaczonych liniach. Wraz z postępami w rozgrywce zdobywamy złoto i punkty doświadczenia służące do wykupywania nowego uzbrojenia oraz mocy. Tym co wyróżnia ten tytuł na tle niezliczonych klonów DotA jest system sterowania. Większość konkurencyjnych produkcji przypomina bowiem gry strategiczne i kontrolujemy w nich naszego bohatera przez wydawanie mu rozkazów kursorem myszy. Natomiast w Smite bawimy się jak w typowych zręcznościówkach. Kamera umieszczona jest za plecami postaci, a skuteczność bojowa bóstwa zależy także od naszego refleksu i celnego oka, a nie tylko statystyk.

Gra oparta jest na modelu darmowym z dobrowolnymi mikropłatnościami. Całość zbudowano wykorzystując technologię Unreal Engine 3.0, co zapewnia pełną detali grafikę prezentującą wyraźnie wyższy poziom niż typowe klony DotA.