League of Legends (LoL)

League of Legends, produkcja studia Riot Games, to sieciowa gra typu MOBA (massive online battle arena) – oparta na zmodyfikowanej mechanice znanej mapy do Warcrafta III - Defence of the Ancients.

Akcja gry ma miejsce w typowym świecie fantasy, zwanym Valoran. Była to kraina od wielu lat ogarnięta wojną, jednak pewnego dnia skłócone państwa postanowiły, że od teraz będą rozwiązywać swoje konflikty w inny sposób. Wybrani przedstawiciele każdej z nacji utworzą tytułową League of Legends, a następnie odesłani zostaną na areny, gdzie zmierzą się z drużynami przeciwników. W ten sposób wszelkie spory międzynarodowe są rozwiązywane w małych pojedynkach, a nie w wyniszczających globalnych wojnach.

League of Legends to pierwsza produkcja studia Riot Games. Jest ona sieciowym, drużynowym action/RPG, w którym musimy walczyć z innymi graczami w granicach zamkniętej areny, przypominającej mapy znane z typowej strategii czasu rzeczywistego. Mamy więc do czynienia z rozwiązaniem podobnym do znanego z Demigod czy Defence of the Ancients.

League of Legends to pierwsza produkcja studia Riot Games. Jest ona sieciowym, drużynowym action/RPG, w którym musimy walczyć z innymi graczami w granicach zamkniętej areny, przypominającej mapy znane z typowej strategii czasu rzeczywistego. Mamy więc do czynienia z rozwiązaniem podobnym do znanego z Demigod czy Defence of the Ancients.

W kolejnych uaktualnieniach dodano kolejne tryb gry. Pierwszy z nich to 3vs3. Zmniejszono w nim liczbę grających do sześciu, a także ograniczono liczbę linii do dwóch. Jest on przez to wyraźnie bardziej dynamiczny i nieprzewidywalny niż „klasyczne” potyczki, a rozegranie w nim jednego meczu trwa 20-25 minut. Kolejny tryb rozgrywki nosi nazwę ARAM (All Random All Mid). Akcja toczy się na mapie Howling Abyss, a drużyny składające się z pięciu bohaterów rywalizują ze sobą wyłącznie na jednej alejce. Rozgrywka ta jest bardzo dynamiczna, oparta na starciach grupowych i zazwyczaj trwa około 20 minut.

Chociaż League of Legends nastawiona jest przede wszystkim na sieciowe potyczki, twórcy przygotowali także tryb single-player, w którym mierzymy się z zaawansowaną AI. Pełni on jednak głównie funkcję treningową przed przystąpieniem do walki z żywym przeciwnikiem. Zresztą gra sama może wyszukać nam partnera o zbliżonych umiejętnościach. Ponadto nasze osiągnięcia są stale śledzone i zapisywane na serwerach rankingowych.