Gwint: Wiedźmińska gra karciana

Gwint na platformę PC Windows to klasyczna karcianka fantasy, która pozwala na dowodzenie bohaterami i jednostkami wyciągniętymi wprost z wiedźmińskiego uniwersum, stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego. Gwint zadebiutował w wydanej w 2015 roku grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Szybko zyskał on ogromną popularność i został okrzyknięty przez fanów jedną z najlepszych minigier w historii branży. Niezliczone rzesze graczy ochoczo zbierały wirtualne karty oraz podróżowały po świecie wiedźmina w poszukiwaniu coraz groźniejszych oponentów. Za produkcję Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej odpowiada polskie studio CD Projekt RED.

Każdy z graczy dysponuje taliami składającymi się z kilkudziesięciu kart, przydzielonych do jednego z pięciu dostępnych stronnictw: Królestw Północy, Skellige, Scoia'tael, Potworów lub Nilfgaardu. Rozgrywka odbywa się w standardowym trybie turowym. Rozpoczynając zabawę, dobieramy dziesięć kart, reprezentujących jednostki wojskowe, bohaterów, opcjonalne bonusy do siły i morale podwładnych oraz zdolności zmieniające warunki na polu bitwy. Warto dodać, że większość kart ma umiejętności specjalne, np. zwiększanie siły czy wskrzeszanie.

Karty jednostek umieszczamy w trzech rzędach. Pierwszy przeznaczony jest dla podwładnych walczących wręcz, drugi dla specjalizujących się w atakach na dystans, a ostatni głównie dla machin bojowych, takich jak katapulty. Do wszystkich bohaterów i jednostek przypisane są wartości punktowe opisujące ich siłę ataku. Rundę wygrywa ta osoba, która na jej zakończenie będzie dysponowała potężniejszą armią, tj. której suma punktów siły będzie większa. Oponenta pokonuje ostatecznie ten, kto pierwszy zwycięży w dwóch rundach.

Poza klasycznymi pojedynkami w sieci (w tym rankingowymi), Gwint: Wiedźmińska gra karciana na platformie PC Windows oferuje również moduł rozgrywki dla jednego gracza, składający się z regularnie udostępnianych kampanii. Te w odróżnieniu od mutiplayera są już płatne, ale też oferują zupełnie inne doświadczenie, zorientowane na opowiadanie historii. Gracz przemieszcza postacie po mapie w rzucie izometrycznym, eksplorując różne lokacje i odbywając spotkania z NPC, a walki – ukazywane jako gwintowe pojedynki – toczy tylko wtedy, gdy napotyka jakieś niebezpieczeństwo.

Ponadto w grze występują mikrotransakcje – jak przystało na produkcję funkcjonującą w modelu free-to-play. Można tu kupować beczułki z kartami za prawdziwe pieniądze lub za walutę, którą zdobywa się w pojedynkach.