Paladins: Champions of the Realm

Paladins: Champions of the Realm to opracowana z myślą o PC Windows pierwszoosobowa strzelanka nastawiona na rozgrywki wieloosobowe. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i opracowało ją studio Hi-Rez, znane z takich tytułów jak Smite, Tribes: Ascend czy Global Agenda.

Akcja osadzona została w świecie fantasy, którego kształt trochę odbiega od tego, co standardowo otrzymujemy w większości gier. W stworzonej przez studio autorów krainie istnieje bowiem zaawansowana technologia, w tym karabiny i pojazdy, ale wszystkie zdobycze techniki napędzane są magią. Fabuła nie odgrywa tutaj jednak dużej roli i zamiast tego Paladins: Champions of the Realm koncentruje się na sieciowych bitwach pomiędzy niewielkimi grupami graczy.

Do wyboru jest spory zestaw bohaterów podzielonych na cztery klasy: obrona, atak, wsparcie oraz skrzydłowi. Poza podstawowym atakiem broni, wojownicy dysponują dodatkowymi czterema unikalnymi umiejętnościami. Dwie z nich są czysto ofensywne, trzecia w zależności od bohatera może być zdolnością mobilną (ślizg, odskok) lub wspomagającą (zwiększające obrażenia namierzanie celu, bomba odrzucająca), a czwarta to superzdolność. Poza tym, bohaterowie mają możliwość korzystania z wierzchowców, aby szybciej przemieszczać się po mapie.

Bitwy toczone są w szybkim tempie, ale całość zaprojektowano tak, aby nawet nowicjusze mogli się dobrze bawić. Mapy są duże i większość ich powierzchni stanowią otwarte przestrzenie. W potyczkach biorą udział dwie, maksymalnie sześcioosobowe grupy graczy. Podstawowym trybem zabawy jest Oblężenie (ang. Siege), w ramach którego walczymy o przejmowanie kontroli nad lokacjami. Zajęcie odpowiedniej ich ilości powoduje, że na polu bitewnym pojawia się maszyna oblężnicza, rozpoczynająca atak na terytoria wrogów. Oczywiście, tę machinę trzeba cały czas osłaniać, gdyż inaczej rywale w szybkim tempie przerobią ją na złom.

Dodatkową atrakcją są elementy karciankowe, pełniące tutaj rolę znanych z innych FPS-ów perków. Podczas zabawy gracze gromadzą karty przyporządkowane do określonych bohaterów, z których później tworzą talie składające się z pięciu kart. Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera, z której talii chce korzystać, dopasowując się np. do własnego zespołu lub do kompozycji drużyny przeciwnej.