Heroes of the Storm

Heroes of the Storm to odpowiedź firmy Blizzard Entertainment na cieszące się dużą popularnością gry z gatunku MOBA. Początkowo produkcja powstawała jako mod do strategii czasu rzeczywistego StarCraft II. Ostatecznie jednak twórcy zdecydowali się przygotować całkowicie odrębny tytuł.

Akcja Heroes of the Storm toczy się w fikcyjnej krainie Nexus, w którym zderzają się uniwersa serii Diablo, StarCraft, Warcraft oraz inne, znane z gier Blizzarda. Zgodnie z regułą gatunku, zabawa skupia się na pojedynkach kilkuosobowych zespołów. Zadaniem każdej drużyn jest przedrzeć się przez fortyfikacje przeciwnika i zniszczyć jego bazę, a także nie dopuścić, by podobna sztuka udała się rywalom.

Każdy z graczy kontroluje poczynania jednej postaci. W galerii dostępnych herosów znaleźli się m.in. Jim Raynor, Tyrael, Kerrigan, Nova, Diablo, Arthas, Tychus Findlay, Anub’arak, Illidan, Lady Sylvanas Windrunner oraz Chen Stormstout. Bohaterowie podzieleni zostali na cztery klasy: zabójcy (specjalizują się w potężnych atak, jednak są podatni na obrażenia), wojownicy (ich atutem jest duża wytrzymałość), wsparcie (leczą lub wzmacniają towarzyszy) oraz specjaliści (np. dowódcy, eksperci od oblężeń). Dodatkowo każda postać dysponuje specyficznymi umiejętnościami, które można rozwijać w oparciu o doświadczenie nabywane podczas rozgrywki.

Pojedynki trwają ok. 20 minut i toczą się na urozmaiconych arenach. Każde pole bitwy posiada odrębne właściwości oraz mechanikę. Spełnienie określonych warunków (np. zebranie odpowiedniej ilości totemów lub opłacenie daniny) pozwala drużynie uzyskać chwilową pomoc i zarazem przewagę nad zespołem przeciwnym. Wiele elementów umieszczonych na mapach ma znaczenie taktyczne, a sprawowanie kontroli nad nimi może być kluczem do zwycięstwa, dlatego gracze muszą wykazać się podzielną uwagą i realizować jednocześnie kilka celów.

Twórcy Heroes of the Storm położyli duży nacisk na prostotę mechaniki rozgrywki i systemu sterowania, co stanowi ukłon w stronę mniej doświadczonych graczy MOBA. Jednocześnie zadbano o złożoność strategii współpracy w grupie, dzięki czemu bardziej zaawansowani fani również mogą czerpać satysfakcję z rozgrywki.

Od strony wizualnej, gra Heroes of the Storm utrzymana jest w stylistyce zbliżonej do World of Warcraft. Deweloperzy z Blizzard Entertainment przeprojektowali modele postaci, starając się jednak zachować cechy pozwalające na ich łatwą identyfikację. Uwagę zwraca m.in. rozbudowany mechanizm indywidualizacji wyglądu bohaterów – każdy posiada kilka różnych skórek, które dodatkowo podzielone są na kolory, które odblokowujemy wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów postaci oraz konta.

Gra oparta jest o model biznesowy free-to-play z opcją mikropłatności. Oznacza to, że w Heroes of the Storm można zagrać za darmo, jednak niektóre przedmioty i udogodnienia mogą wymagać uiszczenia opłaty.