H1Z1: King of the Kill

Jest to nastawiona na rywalizację w trybie PvP strzelanina MMO z elementami survivalu, rozgrywająca się w realiach epidemii zombie. Wydana na platformie PC Windows i opracowana przez ekipę studia Daybreak Game Company (dawne Sony Online Entertainment) produkcja jest jedną z dwóch alternatywnych wersji survivalowego sandboksa, znanego wcześniej pod nazwą H1Z1, który przez ponad rok dystrybuowany był na platformie Steam w ramach tzw. wczesnego dostępu i w tym czasie zyskał spore grono zwolenników.

W ramach kolejnych aktualizacji, wprowadzających do rozgrywki m.in. tryb rywalizacji PvP o nazwie Battle Royale, deweloperzy odnotowali wyraźny podział graczy na dwie grupy, gustujące w dwóch odrębnych aspektach rozgrywki. W związku z tym postanowiono podzielić finalny produkt na dwie niezależne gry, rozwijane przez osobne zespoły deweloperskie. W odróżnieniu od H1Z1: Just Survive – koncentrującej się na aspekcie eksploracyjnym i survivalowym (a więc pierwotnej esencji H1Z1), opisywana produkcja skupia się bardziej na akcji oraz czystej rywalizacji graczy, uzupełnionej pewnymi elementami survivalu.

Fabuła H1Z1: King of the Kill osadzona została w świecie znanym z pierwotnej wersji H1Z1 tzn. na terenie bliżej nieokreślonego miasteczka w Stanach Zjednoczonych oraz na jego rozległych rubieżach. Akcja gry zaczyna się kilkanaście lat po wykryciu tytułowego wirusa, który zamienił większość populacji w krwiożercze zombie. Ci, którzy przetrwali apokalipsę zmuszeni są zarówno do nieustannej walki z hordami żywych trupów, jak i ciągłego poszukiwania mocno ograniczonych zasobów, niezbędnych do przeżycia w nieprzyjaznym środowisku. Jak łatwo się domyśleć, to właśnie owe zasoby stanowią też główny powód niekończącej się rywalizacji pomiędzy graczami.

Mechanika rozgrywki w H1Z1: King of the Kill w dość wyraźny sposób odbiega od pierwotnej koncepcji H1Z1 (rozwiniętej finalnie w H1Z1: Just Survive). Mamy więc do czynienia z utrzymaną w podobnym klimacie grą MMO, która jednak w odróżnieniu od pierwowzoru nie koncentruje się na eksploracji, poszukiwaniu zasobów i współpracy graczy w konfrontacji z zastępami zombie. I choć całość korzysta z wielu rozwiązań poprzedniczki, takich jak otwarty świat, podobna mechanika poruszania się oraz walki, to kładzie jednocześnie szczególny nacisk na znacznie szybszą i dynamiczniejszą akcję oraz rywalizację graczy w jednym z kilku dostępnych trybów PvP, na czele ze znanym z H1Z1 trybem Battle Royale. Podczas rozgrywki pojawiają się także elementy survivalowe: przed rozpoczęciem zmagań gracze otrzymują trochę czasu na zebranie surowców i wytworzenie sprzętu, za pomocą którego będą następnie walczyć z przeciwnikami. W przeciwieństwie do gry macierzystej, elementy te zostały jednak zepchnięte na margines.

Wydana na platformie PC Windows gra H1Z1: King of the Kill – podobnie jak bliźniacza H1Z1: Just Survive (oraz pierwotna wersja H1Z1) wykorzystuje możliwości autorskiego silnika Forgelight, napędzającego też m.in. takie produkcje, jak PlanetSide 2, Landmark i EverQuest Next. I choć pierwotnie oba tytuły bazowały na tych samych elementach, modelach, animacjach itp. z czasem każdy z nich wzbogacił się o swoje własne unikalne cechy, za których tworzenie i rozwijanie odpowiadały dwa niezależne zespoły deweloperskie.

Mimo że przed oficjalnym podziałem H1Z1 na dwie niezależne produkcje, spora część osób grających w wersję „early access” posiadała już liczny ekwipunek – w tym ten zakupiony za realną gotówkę dzięki obecnym w grze mikropłatnościom – twórcy ze studia Daybreak Game Company zadbali o to, aby cała operacja odbyła się bez uszczerbku dla graczy. Wszyscy posiadający w swojej bibliotece Steam pierwotną wersję H1Z1, w dniu 17 lutego 2016 roku otrzymali bezpłatnie zarówno H1Z1: King of the Kill, jak i H1Z1: Just Survive. Jednocześnie posiadany przez graczy ekwipunek został zdublowany i przeniesiony bez zmian do obu ww. gier.